دیدبان
مدیر نزدیک به جریان انحرافی کار دست صنعت نفت داد؛

جکت فاز 13 پارس جنوبی غرق شد/دود ضرر چند صد میلیون دلاری سوء مدیریت به چشم چه کسانی می رود؟

جکت فاز 13 پارس جنوبی غرق شد/دود ضرر چند صد میلیون دلاری سوء مدیریت به چشم چه کسانی می رود؟

"دی نیوز":سپهر سپهری لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران با اشاره به غرق شدن جکت فاز 13 اظهار داشت: جکت فاز 13 پارس جنوبی، صبح امروز به دلیل بروز حادثه در آب‌های خلیج فارس غرق شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات بازیابی جکت فاز 13 پارس جنوبی افزود: این عملیات با تشکیل کمیته پیگیری بحران متشکل از مدیران و کارشناسان فنی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صدرا در تهران و منطقه عسلویه آغاز شد.
              
              

این مسئول یادآور شد: در پی بروز حادثه در شناور نصاب شرکت صدرا، جکت 1300 تنی این فاز در آخرین مراحل نصب در موقعیت دریایی خلیج فارس دچار سانحه شد اما خوشبختانه شناور نصاب و تمامی افراد حاضر در محل این پروژه در سلامت کامل به سر می‌برند.

سپهری با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) پیمانکار و مجری پروژه طراحی، ساخت و نصب این سازه دریایی بوده گفت: پس از این حادثه بلافاصله شرکت نفت و گاز پارس در راستای حمایت و پشتیبانی از پیمانکار خود به منظور کنترل آثار این حادثه، با تشکیل کمیته بحران و به کارگیری تمامی ظرفیت‌های فنی و پشتیبانی منطقه پارس جنوبی، برنامه‌ریزی‌های خود را به منظور پیگیری و مدیریت موثر این موضوع به عمل آورد.ضرر ناشی از این سقوط دکل نفتی به عمق دریا نزدیک به چند صد میلیون دلار پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: به زودی با بهبود شرایط دریایی و آب و هوایی منطقه، اقدامات لازم در راستای بازیابی این سکو در اعماق 80 متری آبهای خلیج فارس آغاز خواهد شد.

سپهری همچنین از تشکیل تیم‌های مجرب غواصی در آبهای عمیق خبر داد و افزود: این تیم تخصصی اکنون در حال بررسی مخازن غوطه‌وری برای امکان‌سنجی بازیابی این سازه دریایی است که در صورت تایید چارچوب‌های فنی، اقدامات لازم مربوط به بازیابی به سرعت آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی مدیران و کارشناسان فنی بخش دریایی فاز 13 در محل پروژه حضور دارند، اذعان داشت: این گروه به طور مستمر و مداوم با کمیته بحران در تهران در ارتباط هستند.

سپهری یادآور شد: گروه دیگری به سرپرستی مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی برای نظارت دقیق‌تر بر فرایند مراحل مدیریت این حادثه آماده اعزام به محل پروژه هستند که به محض بهبود شرایط اقلیمی، امشب یا صبح فردا به وسیله بالگرد به موقعیت فاز 13 اعزام خواهند شد.
لازم به ذکر است، ارزنده مدیر این فاز قبلا توسط رئیس سابق شرکت نفت و گاز پارس از سمت خود اخراج شده بود و مدیریت جدیددوباره این فرد را به مسئولیت خود برگرداند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن